Kdy prodat nemovitost

Prodat na jaře, nebo raději v zimě? Co všechno ovlivňuje prodej nemovitosti? Jak velký dopad má správné načasování na výslednou cenu nemovitosti? Možná budete sami překvapeni, jak důležité je důkladné posouzení všech faktorů ovlivňující prodej.

Co ovlivňuje cenu nemovitosti

Každý, kdo se rozhodl prodat nemovitost vlastními silami (nedoporučujeme), nepochybně narazil na situaci při nastavování správné prodejní ceny, co všechno na ní bude mít vliv. Dozajista na mysl vyvstanou faktory jako lokalita nemovitosti, její velikost, stáří a podobně. Přemýšlivý prodejce si dokonce provede základní analýzu bankovního a hypotečního trhu. To všechno nepochybně směřuje k lepšímu úsudku.

Budeme-li brát v úvahu majitele, kteří s prodejem nemají žádné (případně nedostatečné) zkušenosti a není jim osud jejich nemovitosti lhostejný, obrátí se na realitní profesionály. Profesionální realitní makléř z praxe chápe, že mezi další nezbytné prvky skvělé prezentace nemovitosti patří špičkové nafocení, videoprohlídka, homestaging, potažmo 3D virtuální prohlídka. Jakým způsobem prezentujeme nemovitosti v REDIN Group můžete vidět na přípravě bytu na pražském Chodově. Je tu ovšem i další faktor, který sice můžeme ovlivnit jen částečně, nicméně při správném načasování přináší kýžený výsledek.

Kdy prodat nemovitost

Alfou a omegou vhodného načasování prodeje nemovitosti je bezesporu osobní situace majitele, který je ovlivněn vlastními důvody. Jsou tedy případy, kdy nepřipadá v úvahu vyčkávání, ale naopak je vyžadováno přímé zacílení a akce. Každopádně značný vliv na prodej nemovitosti má ROČNÍ OBDOBÍ! Může se to zdát logické, ale ne vždy je tato skutečnost brána na zřetel. Přeci jen se jedná o faktor, který nelze úplně ovlivnit. Zároveň nikde není psáno, že charakter nemovitosti vylučuje úspěšný prodej při volbě jakéhokoliv z ročních období.

Videoprohlídka: prodej bytu 2+kk se zahradou v Hostivicích

Přehráním videa souhlasíte se zásadami ochrany osobních údajů YouTube.

Zjistit vícePovolit video

Prodávejte nemovitost na jaře

Známe to všichni. Přichází jaro, dny se pomalu prodlužují, příroda se probouzí ze zimního spánku, lidé mají obecně lepší náladu a energii. Na to bychom neměli zapomínat. I když je prodej nemovitosti obchod, kde hrají zásadní roli peníze, pořád je tvořen lidmi. A jak se cítí, takový je většinou průběh celého obchodu.

Vše ovšem začíná již u přípravy nemovitosti, o které jsme se zmiňovali na začátku článku. Odpovězte si sami – bude vás lákat navštívit nemovitost, kde je na fotkách rozkvétající zeleň, květiny, sluneční paprsky a modré nebe? Nebo dáte naopak přednost pochmůrnému počasí, spadanému listí a depresivním ostrůvkům bahna na zahradě? Věříme, že pro většinu z nás bude první varianta fungovat jako magnet. Vzdušný a prosluněný interiér nemovitosti prostě funguje! Zvýšíte výsledný dojem, potažmo její cenu.

Proč neprodávat nemovitost v zimě

Určitě netvrdíme, že prodávat nemovitost v podzimním a zimním období nepřináší požadovaný výsledek. Nejedná se o žádné tabu. Dokonce si troufáme tvrdit, že některé typy nemovitostí to přímo vyžadují. No řekněte sami – kdy nejlépe prezentovat horský srub nebo penzion s lyžařským vlekem, než právě po čerstvé sněhové nadílce. Pokud to situace dovolí, u podobných nemovitostí se vyplatí připravit profesionální prezentaci v zimě i na jaře. Pro potenciální klienty máte jednoznačné srovnání a utvrzení výsledného dojmu z okolí.

Vrátíme-li se k “běžnějším” nemovitostem, je třeba myslet právě na faktor času, který s sebou přináší spoustu vyřizování. Řekněme, že proces prodeje zabere dlouhé týdny. Respektive od inzerování po samotné nastěhování klidně i dlouhé měsíce. A proto je třeba brát v potaz, že při koupi nemovitosti na jaře může dojít k nastěhování až v létě. To je ta lepší varianta. Nicméně stěhování v období prvních mrazů není zrovna ideální.

Dále nezapomeňme, že letní období je doba plánovaných dovolených, kdy lidé vyrážejí za odpočinkem. A kdo by na dovolené sledoval nové inzeráty? Takhle jednoduše můžete přijít o potenciální kupující. Myslete při prodeji nemovitosti i na zdánlivé maličkosti, které mohou vydělat (nebo prodělat) spoustu peněz. Nebo vám poradíme ještě důležitější věc – nebojte se svěřit prodej nemovitosti realitním profesionálům. Skuteční odborníci v oboru už vědí naprosto přesně, co funguje a co je naopak naprostá ztráta času. Přesvědčte se a zavolejte nám. Naše výsledky hovoří jasně 🙂

Hodnocení zákazníků REDIN Group

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.