Ve světě dochází téměř každým dnem k novým objevům, pokrokům a vylepšením. Obecně lze považovat jednadvacáté století za období definované neuvěřitelným technologickým pokrokem, který usnadňuje život všem kolem nás. Přináší celou řadu výhod, kterými jsme neustále obklopováni. Bez nadsázky lze tvrdit, že se chytré mobilní telefony, počítače a další přístroje staly neodmyslitelnou součástí našich životů.
Obdobným způsobem dochází ke změnám na realitním trhu. V tuto chvíli zde nehovoříme o rostoucích cenách nemovitostí, nebo úrokových sazbách hypotečních úvěrů, které jsou tématem na samostatný článek. Jde o způsob, jakým se stále větší počet realitních makléřů snaží prezentovat nabízenou nemovitost na prodej či pronájem. To znamená, nemovitost je profesionálně nafocena a makléř nechá natočit poutavou videoprohlídku. Ještě předtím však nechá nemovitost “vyšperkovat” a využije homestaging pro celkový pozitivní dojem. Rostoucí trend, který je u realitních makléřů v zahraničí již standardem, zaznamenává 3D virtuální prohlídka nemovitosti kamerou Matterport. V následujícím článku si společně přiblížíme, jak 3D virtuální prohlídky fungují, jaké jsou výhody, pro koho jsou určeny a proč je zařadit do svého portfolia nabízených služeb.
Nejprve krátký popis, jak 3D virtuální prohlídka vzniká. Nejpodstatnějším nástrojem pro tvorbu je kamera Matterport. V principu se jedná o kameru, která snímá skenovaný objekt v úhlu 360°. V praxi to znamená, že nedochází k omezení viditelnosti objektu, jako je tomu například v případě videoprohlídky nebo fotografií. Díky virtuální prohlídce naplno odkryjete plný potenciál nemovitosti. Funguje to pochopitelně i opačně. Má-li nemovitost zjevné vady, budou 3D virtuální prohlídkou naplno odhaleny. Nyní zpět k možnostem kamery Matterport. Skenováním vybraného objektu to nekončí, nýbrž začíná.
Velkou výhodu, kterou skenování nemovitosti kamerou Matterport přináší, je možnost vytvořit fotografie v rozlišení 4K. Jakého je dosaženo výsledku, lze posoudit z níže přiložené fotografie. Jedná se o pronájem bytu 2+kk, Praha 4 – Nusle.
Z toho vyplývá, že 3D virtuální prohlídka ušetří náklady na fotografa, a přesto bude prezentace nemovitosti na skvělé úrovni. Zároveň skenováním nemovitosti kamerou Matterport získáte krátká videa s 3D modelací celé nemovitosti.
Vzhledem k širokému užití kamery Matterport se nabízí skvělá možnost, jak posunout prezentaci prostor. Kamera Matterport totiž mimo jiné generuje schématické plány objektu. Proto není nutné nemovitost přeměřovat. Veškeré údaje jsou obsaženy v samotných skenech. A to je jen krůček k vytvoření půdorysu, který by neměl chybět u žádné zakázky kvalitního realitního makléře. 3D virtuální prohlídka jednoznačně šetří čas strávený osobní návštěvou prostor. Zájemce si v klidu projde nemovitost z pohodlí domova a k osobní návštěvě se rozhodne až na základě skutečného zájmu. Virtuální prohlídka zjednodušuje představu, jak prostor doopravdy vypadá. Je-li potřeba představit možnou podobu prostor, které jsou zcela prázdné, nasnadě je využít virtuální staging. Jeho velký přínos slouží hlavně k ucelení představy, jak by mohla nemovitost v konečné fázi vypadat.
Pro koho je 3D virtuální prohlídka určena? Spektrum lidí, kteří naplno využijí potenciál virtuální prohlídky, je dozajista široké. Pochopitelně nejpočetnější skupinou jsou realitní makléři, kteří díky virtuální prohlídce získají mnoho času navíc, respekt a uznání od prodávajících a v konečném důsledku i od potenciálních zájemců, kterým ulehčí jejich rozhodování. Neméně početnou skupinou jsou majitelé restaurací, hotelů, penzionů, zábavních a wellness center. V těchto odvětví je velká konkurence co do počtu jednotlivých zařízení. Pokud má majitel své prostory krásné a působivé, nebo se nově otevřely po rekonstrukci, proč by neměl “vykřičet” do světa, kam mají návštěvníci přednostně přijít. S tím je spojena rovněž možnost sdílet restauraci, hotel nebo jiné prostory na Google Street View. Aneb další prostředek, jak dát vědět o svém podniku. Pochopitelně své využití mají 3D virtuální prohlídky i v pojišťovnictví, kdy jsou k užitku v rámci pojistných situací. Pojišťovací agenti nemusí prostor navštěvovat osobně, ale přímo ze své kanceláře. A opět se dostáváme zpět k hlavní a největší výhodě 3D virtuální prohlídky – úspora času.
Co napsat závěrem? Není rozumné šetřit peníze určené na prezentaci nabízené nemovitosti. Naopak, zařazení 3D virtuální prohlídky do portfolia nabízených služeb je investice, která se brzy vrátí zpět. Tak to skutečně je. Virtuální prohlídka šetří čas věnovaný cestě na prohlídky či samotným prohlídkám nemovitosti. V konečném důsledku realitní makléř, majitel hotelu nebo provozovatel wellness centra stoupne v očích svých klientů, kterým představí nabízené profesionální služby, jenž zajistí odlišení se od ostatních. V REDIN Group od určité doby využíváme 3D virtuální prohlídky, které pro nás zajišťuje Naskenuj to. A nutno podotknout, že ke všem realizovaným zakázkám. Bez ohledu na to, zda se jedná o prodej nebo pronájem. Víme totiž, že se nám to vrátí (a vrací) formou nových zakázek od zájemců. Popřemýšlejte o tom, jak zlepšit své nabízené služby. Nebo rovnou kontaktujte lidi z Naskenuj to.