Uběhlo jen několik dní od vydání první části otázek, které si majitelé pokládají, když se rozhodnou prodat nemovitost vlastními silami. O čem přesně byl předchozí článek si můžete přečíst zde. Pro úplnost uvedeme pouze výpis jednotlivých otázek:
Zároveň jsme avizovali, že se mimo jiné podíváme blíže na jednu z nejdůležitějších částí celého procesu prodeje nemovitosti – ceny a její nastavení. Největší úskalí, kterému můžete čelit . Nejprve se ovšem vraťme k dalšímu, mnohdy velmi choulostivému, tématu. Tím je bezesporu provize realitní kanceláře.
Proč bych měl platit tak vysokou provizi?
Budeme upřímní ke všem, kteří podnikají v realitách jako realitní makléři, ale ve velké míře je boj o každé procento provize způsobeno právě vámi, REALITNÍMI MAKLÉŘI! Ptáte se proč? Řada makléřů svou budoucí provizi u klientů cíleně snižuje, aby získali zakázku právě oni, protože budou “levnější”. Praxe nakonec ukazuje, že se to prodraží opět hlavně majitelům nemovitosti. Bohužel u nás stále fungují různé akce a slevy. A co je ještě horší, lidé na to slyší bez ohledu na budoucí problémy (čest všem výjimkám). My v REDIN Group ale pracujeme zcela jinak – PROFESIONÁLNĚ! Žádné slevy na provizi nedáváme. Věříme, že pochopíte proč.
Nabízíme komplexní realitní služby, které odrážejí výši provize, ale primárně prodávajícím přináší naprostý komfort a klid. Zjednodušeně lze napsat, že Vás provedeme celým obchodem od A do Z. Od první společné schůzky, po převod peněz na účet a předání nemovitosti. Co zahrnuje naše provize? Přečtěte si článek o přípravě bytu 2+1 na pražském Chodově, v ulici Ke Kateřinkám.
Proč bych neměl nemovitost prodat za vyšší cenu jako konkurence?
Na začátku je potřeba si položit otázku, zda svou nemovitost chcete prodat nebo nabízet. V tom je totiž zásadní rozdíl. Pokud se rozhodnete nemovitost nabízet, zřejmě Vám nezáleží, za jak dlouho se prodá. V pořádku. Sice tím sami znehodnocujete vlastní byt nebo dům, ale nesmíte zapomenout, že vysoko nastavenou cenou pomáháte prodat nemovitost ostatním. Přirozeně největší zájem potenciální kupující projeví na začátku inzerování, protože se jedná o novinku. Postupem času zájem opadá a nemovitost se postupně stává “okoukanou”. Vás začne trápit, kde je chyba a následuje sleva z původní ceny. Na tu již často nereaguje tolik klientů. Kupující dnes mají dostatek informací a jsou na koupi nemovitosti připraveni. Vaši nabídku velmi dobře znají a ptají se, co je špatně, když snižujete cenu. Věřte nám, budou čekat dál na další slevu. Správné nastavení ceny nemovitosti vytváří v mysli kupujících pocit, že musí rychle reagovat. Pokud nastavíte vysokou cenu, o tento efekt přijdete.
Proč bych měl nemovitost prodat pod cenou oproti konkurenci?
Nikdo pochopitelně nechce, aby byla nemovitost prodána pod cenou. Pro nás v REDIN Group to platí dvojnásob. Pokud se klient nenachází ve skutečně nezáviděníhodné životní situaci, kde vyhrává na miskách vah čas nad získanými penězi, není cílem prodělat. Pouze v krizových situacích je prodej nemovitosti pod cenou efektivní nástroj na urychlení prodeje. Nicméně neduh některých makléřů při náběru nemovitosti, je akceptovat zjevně vysokou cenu nastavenou majiteli, nebo cenu v horším případě ještě navýšit. Úmyslem takového makléře je získání zakázky a možnosti v budoucnu manévrovat s cenou směrem dolů. Není ovšem řádný obchodník, který myslí především na majitele, ale pouze “sběrač” podepsaných smluv na realitní zprostředkování. Poté bude většinou následovat nevyhnutelné – nemovitost se mu nebude dařit prodat a na řadu přijde snižování původní ceny. Z předchozího textu si určitě pamatujete, že podobný způsob prodeje je zaručenou cestou do pekla. Potenciální kupující nabídku již znají a vývoj snižování její ceny rovněž. Pak už to bude jen psychologická hra kdo s koho. Aneb o kolik ještě půjde majitel s cenou dolů a kdy se rozhodnout koupit.
Proč bych neměl prodat nemovitost za ceny, které jsou na internetu?
Vše, co jsme prozatím napsali, souvisí s další otázkou, s kterou se setkáváme velmi frekventovaně. Proč bych neměl prodat nemovitost za ceny, které jsou na internetu? Naprosto zásadní je potřeba si uvědomit, že každá nemovitost je jiná. Žádná není stejná. Byt v Bohnicích se prodává za jinou cenu než byt na Chodově. Už Vás slyšíme, jak si říkáte, že je to naprosto logické. Jedná se přece o naprosto odlišné lokality. Ale pozor! Byt na Chodově bude mít jinou cenu i v případě, že se druhý nachází ve stejné lokalitě. Klidně může mít stejnou dispozici a plochu. A přesto se jejich cena musí lišit, protože do jejího stanovení vstupuje příliš mnoho faktorů, které ji ovlivňují. Člověk, jenž nemá potřebné znalosti v oboru realit, jen výjimečně zasáhne střed. Proto pouhé “opisování” ceny z jiných inzerátů nepřináší požadovaný efekt.
S tím současně souvisí skutečnost, že inzerovaná cena, kterou vidíte na internetu, nemusí být cena konečná. Jinými slovy nevíte, za kolik se nemovitost vážně prodala. Často slýcháme, že soused vedle podobný dům nebo byt prodal za tolik a tolik. Na to se s klidným hlasem tážeme, zda viděl kupní smlouvu, kde je konečná kupní cena uvedena. Odpověď si určitě domyslíte sami 🙂 V REDIN Group vycházíme z dat z katastrálního úřadu. Zajímají nás fakta, nikoliv domněnky a sousedské povídačky. Vás, jakožto majitele nemovitosti, by to mělo zajímat především.
Proč bych neměl během prodeje měnit cenu nemovitosti?
Cena je jedním z nejdůležitějších faktorů, které rozhodují, zda si zájemce nemovitost koupí. Nebavíme se v tuto chvíli o specifických nemovitostech, kde naopak cena příliš velkou roli nehraje. Zde se ovšem dostáváme do zcela odlišného segmentu nemovitostí. Budeme-li ovšem pro příklad používat běžnou rodinu s dětmi, jejich nároky na bydlení nejsou tolik vymezené. Mají svoji představu, ale jsou ve výběru více “ohební”. Prodávající si proto musí uvědomit, že cenu určuje trh – tedy kupující. Možná se opakujeme, ale příliš vysoká cena vede pouze k absenci poptávek a následných prohlídek. Vy ze strachu, že neprodáte, jen ukvapeně snížíte cenu. Zároveň tím pomůžete prodat nemovitost souseda, který na začátku poslechl profesionály v oboru a vytěžil ze správně nastavené ceny maximum. Buďte jedním z nich. Získáte především vy.
Rychle to uteklo a jsme na konci. Věříme, že jsme Vám představili rozdílný pohled na prodej nemovitosti vlastními silami. Zároveň slibujeme, že se k podobnému tématu v budoucnu vrátíme. Netvrdíte totiž, že jsme vyčerpali všechny oblasti, které majitele nemovitostí trápí. Osobně se každou pracovní schůzkou rozvíjíme, a proto by byla velká škoda, nepodělit se s našimi postřehy s Vámi. Pokud Vás napadají otázky týkající se prodeje nemovitostí, které jsme nezmínili, klidně nám napište nebo zavolejte 776 419 760. Velmi rádi poradíme.